Helder Leren Communiceren voor IT-professionals
- Code training GCCE100
- Duur 1 dag
Andere trainingsmethoden
Extra betaalopties
-
GTC’s 9 (incl. BTW)
Global Training Credits: neem contact met ons op voor meer informatie
Ga naar:
Methode
Deze training is in de volgende formats beschikbaar:
-
Klassikale training
Klassikaal leren
-
Op locatie klant
Op locatie klant
-
Virtueel leren
Virtueel leren
Vraag deze training aan in een andere lesvorm.
Trainingsbeschrijving
Naar bovenOm als IT-professional succesvol te zijn, moet je kunnen verbinden: technologie met mensen, afdelingen met afdelingen, jezelf met je omgeving. Communicatie is daarin een belangrijke factor. In deze training leer je de basis: een model voor heldere communicatie dat overal toepasbaar is én het effect van je communicatie verbetert.
Data
Naar boven-
- Methode: Virtueel leren
-
Datum:
24 april, 2024
Startgarantie
Last Minute
- Locatie: Virtueel-en-klassikaal
-
- Methode: Virtueel leren
- Datum: 22 juli, 2024
- Locatie: Virtueel-en-klassikaal
-
- Methode: Virtueel leren
- Datum: 14 oktober, 2024
- Locatie: Virtueel-en-klassikaal
-
- Methode: Virtueel leren
- Datum: 06 januari, 2025
- Locatie: Virtueel-en-klassikaal
Doelgroep
Naar bovenHelder Leren Communiceren is een cursus voor IT Professionals die effectiever willen communiceren door te zorgen dat de boodschap goed wordt ontvangen.
Trainingsdoelstellingen
Naar bovenNa afloop van de cursus kunt u:
- Berichten samenstellen die opvallen
- Persoonlijke behoeften van anderen vaststellen en de communicatie aanpassen om te zorgen dat de communicatie het gewenste effect heeft
- De behoeften van anderen vaststellen en uw communicatie aanpassen om zeker te zijn dat uw boodschap overkomt
- Berichten structureren, zodat anderen in de communicatie worden betrokken en de juiste actie ondernemen
- Gebruik maken van verschillende soorten vragen om meningen en inzichten van anderen te ontdekken
- Specifieke communicatietechnieken gebruiken om begrip en interesse te tonen en de communicatie te leiden
- Effectiever luisteren
Inhoud training
Naar boven1. Introductie
- Vaststellen van persoonlijke- en cursus- doelstellingen
- Wat is uw ervaring m.b.t. Heldere Communicatie
2. Helder! Dit is Communicatie
- Meer dan woorden alleen
- Model voor Heldere Communicatie
- Feiten, Verhalen uit het verleden, Gevoel en Lange Termijn Geheugen
- Feiten, Verhalen uit het verleden, Gevoel en Helderheid
- Het gebruik van Feiten, Verhalen en Gevoel
3. Helderheid verbeteren d.m.v. Tools
- Persoonlijke drijfveren
- Helder communiceren met KUBA
- KUBA en Anderen
- KUBA en jijzelf
- Persoonlijke drijfveren en KUBA
4. Communicatievaardigheden
- Communicatiefactoren
- Vaardigheden om Vragen te stellen
- Plussen en Minnen
- Luisteren en Reageren
- Luister-Quiz
5. Gebruik van tools en Vaardigheid
- Oefening baart Kunst
- Case Studie
- Mijn persoonlijke Commitment
Voorkennis
Naar bovenEr is geen vooropleiding vereist.
Vervolgtrainingen
Naar boven- Assertieve Communicatievaardigheden: http://www.globalknowledge.nl/cursussen/management_and_vaardigheden/professional_skills/a-ac.html
- Presentatie Vaardigheden: http://www.globalknowledge.nl/cursussen/management_and_vaardigheden/professional_skills/gps100.html
- Time Management, Prioriteiten leren stellen en Managen: http://www.globalknowledge.nl/cursussen/management_and_vaardigheden/professional_skills/mmp100e.html
- Beïnvloeden en Overtuigen: http://www.globalknowledge.nl/cursussen/management_and_vaardigheden/professional_skills/ip100e.html
Aanvullende informatie
Naar bovenHelder leren Communiceren richt zich op de volgende competenties:
- Het creëren van een heldere en aansprekende boodschap.
- Anderen aanzetten tot helder communiceren.
Individuele voordelen:
- Succesvoller aandacht vasthouden van anderen, omdat u uw bericht aanpast aan hun behoeften en percepties.
- Betere communicatie door het delen van inzichten en betrokken communicatie aan te moedigen.
- Boodschappen zijn duidelijker en sneller, omdat u tijdens de communicatie controleert of de boodschap overkomt.
- Betere communicatievaardigheden en vertrouwen in communicatie.
Voordelen voor de organisatie:
- Meer betrokkenheid en actiebereidheid, omdat uw boodschap duidelijk aangeeft wat mensen moeten weten, begrijpen en geloven.
- Betere samenwerking en teamwerk omdat een heldere communicatie aanmoedigt tot samenwerking.
- /nl-nl/-/media/global-knowledge/merchandising/right-side-column/emea/gk-polaris/gk-polaris-unlimited-training-subscriptions---250x600.png https://www.globalknowledge.com/nl-nl/training/online-it-training-subscriptions/gk-polaris?utm_source=website&utm_medium=banner&utm_campaign=GK-Polaris-general&utm_content=course-overview #000000
- #000000
- /nl-nl/-/media/global-knowledge/rte-images/social-share/certifyforsuccess_button.png /nl-nl/certificeringen/certificeringen/microsoft/certify-for-success #000000
- <p><br data-mce-bogus="1" /></p> /nl-nl/-/media/global-knowledge/rte-images/campaigns-and-promotions/microsoft-elite-total-access-button.png https://www.globalknowledge.com/nl-nl/training/trainingen/technology-providers/microsoft/elite-total-access-collection-for-microsoft?utm_source=website&utm_medium=banner&utm_campaign=Microsoft_Elite&utm_content=course-overview #800080
- GCCE100
- Helder Leren Communiceren voor IT-professionals
- Professional Skills
- GCCE100 | Helder Leren Communiceren voor IT-professionals | Training Course | Soft Skills.
- Soft Skills