Skip to main Content

Klantgerichtheid voor IT-professionals

  • Code training GSEE100
  • Duur 2 dagen

Extra betaalopties

  • GTC’s 17 (incl. BTW)

    Global Training Credits: neem contact met ons op voor meer informatie

Klassikale training Prijs

eur1.195,00

(excl. BTW)

Vraag een groepstraining aan Schrijf je in

Methode

Deze training is in de volgende formats beschikbaar:

  • Klassikale training

    Klassikaal leren

  • Op locatie klant

    Op locatie klant

  • Virtueel leren

    Virtueel leren

Vraag deze training aan in een andere lesvorm.

Trainingsbeschrijving

Naar boven

Hoe goed iets ook bedoeld is, de kwaliteit van je dienstverlening wordt bepaald door de perceptie van je klant. In deze training leer je om de werkelijkheid van de klant tot jouw prioriteit te maken. Door het leren toepassen van klantgerichte communicatie en effectieve modellen, werk je in deze training aan klanttevredenheid, klantentrouw en verbeterde klantenservice.

    • Methode: Virtueel leren
    • Datum: 23-24 september, 2024
    • Locatie: Virtueel-en-klassikaal
    • Taal: Engels

    eur1.195,00

    • Methode: Virtueel leren
    • Datum: 27-28 februari, 2025
    • Locatie: Virtueel-en-klassikaal

    eur1.195,00

Doelgroep

Naar boven
  • Iedereen die interne of externe verkoop- of klantenservice levert
  • Servicedesk medewerkers
  • IT Professionals

Trainingsdoelstellingen

Naar boven

Na afloop van de cursus kunt u:

  • Uw eigen kwaliteiten en verbeterpunten ten aanzien van uw service beoordelen.
  • Uw interne klantenserviceketen en wederzijdse afhankelijkheid van de hele organisatie in de klantenservice doorgronden.
  • De belangrijkste concurrenten aanwijzen en begrijpen waarom het serviceniveau belangrijk is voor bedrijfsstrategie en succes.
  • Gebruik maken van het Service Impact Model om te zien hoe verschillende serviceniveaus invloed hebben op klantgedrag.
  • De emotionele impact van dienstverlening vaststellen en hoe deze service invloed heeft op klanten.
  • Vijf belangrijke klantenmotivaties en hun invloed op de klantenservice functie aanwijzen.
  • De ‘gouden dienstverleningstandaard’ van uw organisatie vaststellen tegenover de belangrijkste klantenmotivaties.
  • Het Service E.D.G.E. model en de vier fasen van klantinteractie beoordelen.
  • Klantenprofielen invullen om klantenbehoeften, eerste motivaties en actuele productkennis te beoordelen.
  • Rapporteren, klantenbehoeften vaststellen en de meest geschikte stijl van klantenbinding vaststellen.
  • Klantenkennis leiden, klantenvragen en tegenwerpingen beantwoorden en goedkeuringen of besluiten onderschrijven.
  • Telefonische gespreksvaardigheden verbeteren door toepassing van tien gouden tips, strategische ervaringen en een herinnering/vraagprocedure.
  • Problemen oplossen door naar de oorzaak van het probleem van de klant te gaan.
  • Stresssymptomen herkennen en het stressniveau in dienstverlening verlagen.

Inhoud training

Naar boven

1. Introductie

  • Leverancier naar keuze

2. Het Service Impact Model

  • Impact van Service
  • Het Service Impact Model
  • Service Keten

3. Klantgerichtheid

  • Wat Motiveert Klanten?
  • Persoonlijke drijfveren
  • Voorkeuren van de Klant

4. Het Service E.D.G.E. Model

  • Fase 1: Establishing
    • Tot stand brengen van Verstandhouding en Doelstelling
    • Omgaan met boze klanten
    • Omgaan met beledigende klanten
    • Rollenspel
  • Fase 2: Determining
    • Bepalen van Behoeften en Stijl
    • Luistervaardigheden
    • Rollenspel
  • Fase 3: Guiding
    • Begeleiden met kennisoverdracht
    • Benadrukken van voordelen
    • Cross-Selling en Up-Selling
    • Rollenspel
  • Fase 4: Ensuring
    • Oefening met 'tegenwerkingen'
    • Rollenspel
    • Follow Up: Klantgesprek

5. Samenvatting

  • Mijn Persoonlijk Commitment

Voorkennis

Naar boven

Er is geen vooropleiding vereist.

Aanvullende informatie

Naar boven

Individuele voordelen:

  • Een kader en procedure voor alle klanteninteracties.
  • Verbeterde communicatievaardigheden om effectief om te gaan met klantenverwachtingen.
  • Opheldering en balans tussen de taakkant en de mensenkant van de dienstverlening.
  • Minder stress en uitstekende klantenservice.
  • Het vermogen om op een creatievere wijze problemen met klanten op te lossen.

Voordelen voor de organisatie:

  • Het vaststellen van een ‘gouden standaard’ en branding van de klantenservice.
  • Beter functionerende en betrokken medewerkers, waardoor de klant/werknemertevredenheid en klantentrouw groter wordt.
  • Hogere kwalitatieve service en minder escalaties van klachten.
  • Meer vertrouwen in servicemedewerkers en vertrouwen van interne en externe klanten.
  • Het aanwijzen en onder aandacht brengen van interne processen die voor verbetering vatbaar zijn.
Cookie Control toggle icon