In deze sectie

Deel deze pagina

ITIL ® Trainingen

itil_new_banner

Global Knowledge biedt als grootste onafhankelijke IT-opleider een uitgebreide serie ITIL ®-trainingen, cursussen en opleidingen, van basis ‘awareness’ trainingen tot en met de implementatie opleidingen.

Waar staat ITIL ® voor?

ITIL ® is een afkorting van Information Technology Infrastructure Library en is ontstaan uit een verzameling ‘best practices’ die in het werkveld van de IT-dienstverlening worden aangetroffen.

ITIL ® biedt een systematische aanpak voor het leveren van de gewenste kwaliteit van IT-services. Het geeft een gedetailleerde omschrijving van de (meeste) belangrijke processen in een IT-organisatie en omvat checklijsten voor taken, procedures en verantwoordelijkheden, die elke organisatie als basis kan gebruiken om ITIL ® op maat te maken van de eigen bedrijfsbehoeften. De brede dekking van het ITIL ®-materiaal maakt het tevens mogelijk om er op gezette tijden naar terug te grijpen en er nieuwe verbeterdoelen voor de IT-organisatie uit af te leiden. Hierdoor kan de organisatie groeien en volwassen worden.

ITIL-Qualificatieschema

ITIL ® Certificering

Voor het behalen van bovengenoemde doelstellingen biedt Global Knowledge u een compleet ITIL ® portfolio aan. Global Knowledge biedt de certificeringen voor ITIL ® aan, maar ook cursussen, trainingen en examens om een ITIL ® certificaat te behalen.

Klik hier voor de ITIL ® certificeringen met bijbehorende trainingen


ITIL ® zorgt voor structuur en eenduidigheid in bevoegdheden en verantwoordITIL_schemaelijkheden

Het resultaat van procesimplementatie met behulp van ITIL ® is vergelijkbaar met een ISO 9000-certificering voor bedrijven buiten de ICT-branche, waarbij alle onderdelen van de organisatie zijn beschreven en in een bepaalde hiërarchie qua bevoegdheid en verantwoordelijkheid zijn gerangschikt. Voor IT-servicemanagementorganisaties is een specifieke ISO-standaard ontwikkeld: de ISO/IEC 20000.

Vooral ITIL ® sluit nauw aan bij de eisen die worden gesteld bij de ISO/IEC 20000 certificering. Naast structuur en duidelijkheid in bevoegdheden en verantwoordelijkheden zorgt ITIL ® voor de volgende voordelen binnen uw servicemanagementorganisatie:

De (beoogde) voordelen van ITIL ® zijn:

  • ITIL ® zorgt voor alignement tussen de business en IT
  • ITIL ® zorgt ervoor dat de kwaliteit beter van uw serviceorganisatie wordt gewaarborgd
  • ITIL ® verhoogt de productiviteit
  • ITIL ® brengt de servicegraad naar een hoger niveau
  • ITIL ® zorgt voor kostenbeheersing en reductie
  • ITIL ® zorgt voor een efficiëntere en effectievere informatievoorziening
  • ITIL ® biedt structuur en eenduidigheid (standaardisering) in bevoegdheden en verantwoordelijkheden


Advies nodig?

Wilt u advies over uw ITIL ® cursus, training of opleiding, dan kunt u hierover natuurlijk bellen met onze opleidingsadviseurs (030) 60 89 444 of een e-mail sturen naar info@globalknowledge.nl

Global Knowledge biedt ITIL ® cursussen, trainingen en opleidingen aan in haar eigen cursuslocaties te Nieuwegein, Amsterdam, Drachten, Eindhoven, Groningen, Maastricht, Rotterdam, Zoetermeer en Zwolle. 

Verberg alle resultaten

Trainingsmethode

Business Analysis

Business Analysis
Business Analysis: Essentials (GK2919)
Business Analysis: Requirements Development, Documentation and Management (GK2964)
Big Data
Big Data Fundamentals (BDF)
Big Data Fundamentals (BDF)
Big Data Scientist (BDS)
Business Analysis
Business Analysis voor Projectmanagers (BAPM)
Big Data Fundamentals (BDF)
Business Analysis: Requirements Validation and Testing (GK2655)
ISO 27002 Foundation (inclusief examen ISF based on ISO27001) (ISO27002F)
Masterclass Business Intelligence & Analytics (MBIA)
Functioneel Ontwerp (SNIMFB)
Business Process
ISM Foundation (ISMF)
ISO 20000 Foundation (inclusief examen) (ISO20000F)
ISO 27002 Foundation (inclusief examen ISF based on ISO27001) (ISO27002F)
KANBAN Management Professional (KMP1 & KMP2) (KANBAN)
Contractmanagement CATS CM Foundation (SNCMF)
Contract Management CATS CM Practitioner (SNCMP)
Cloud Computing
Cloud Computing Essentials (GK3210)
Internet of Things (IoT)
Big Data Fundamentals (BDF)
Professional Skills
ABC of ICT Fundamentals (ABC)
Onderlinge relaties ITIL ® ASL en BiSL (IAB)
ISO 20000 Foundation (inclusief examen) (ISO20000F)
ISO 27002 Foundation (inclusief examen ISF based on ISO27001) (ISO27002F)
Project Management
Juridische zaken voor Contractmanagers (JZ-CM)
Service Level Agreements in juridisch perspectief voor Contract Managers (SLA-CM)
Functioneel Beheer 2.0 (SNFPA)
Security
Information Security Management Professional based on ISO27001 (inclusief examen) (ISO27002A)
ISO 27002 Foundation (inclusief examen ISF based on ISO27001) (ISO27002F)
Service Management
APOLLO 13 Simulation Game (APOLLO)
ASL Examination (ASL-EXAM)
Informatiemanagement volgens BISL (Foundation) (BISL)
ITIL ® Foundation (ILFN)
ITIL ® Service Lifecycle: Continual Service Improvement (ILLCCSI)
ITIL ® Managing Across the Lifecycle (ILLCMA)
ITIL ® Service Lifecycle: Service Design (ILLCS)
ITIL ® Service Lifecycle: Service Operation (ILLCSO)
ITIL ® Service Lifecycle: Service Strategy (ILLCSS)
ITIL ® Service Lifecycle: Service Transition (ILLCST)
ITIL ® Capability: Operational Support and Analysis (ILOSA)
ITIL ® Capability: Planning, Protection and Optimization (ILPPO)
ITIL Practitioner + examen (ILPR)
ITIL ® Capability: Release, Control and Validation (ILRCV)
ITIL ® Capability: Service Offerings and Agreements (ILSOA)
IREB Foundation (IREBF)
ISM Foundation (ISMF)
ISM Foundation (ISMF)
ISO 20000 Foundation (inclusief examen) (ISO20000F)
ISO 20000 Foundation (inclusief examen) (ISO20000F)
ISO 27002 Foundation (inclusief examen ISF based on ISO27001) (ISO27002F)
Juridische zaken voor Contractmanagers (JZ-CM)
Juridische zaken voor Contractmanagers - verdieping (JZ-CM-P)
Systematic Troubleshooting, Kepner Tregoe Foundation (KTF)
Grab@Pizza Simulation game (PIZZA)
Cloud computing contracten in juridisch perspectief voor contractmanagers (SLA-CLOUD)
Service Level Agreements in juridisch perspectief voor Contract Managers (SLA-CM)
Service Management & ITIL
Applicatiemanagement volgens ASL (Foundation) (ASL)
ITIL Foundation E-Learning (E-ILFN)
Software Development
DevOps Practitioner DASA + examen (DASADEV-P)
KANBAN Management Professional (KMP1 & KMP2) (KANBAN)
Software Testing
Certified Agile Tester (incl. examen) (CAT)
TMap Suite Test Engineer (TESTTMAP)
TMap Suite Test Master (TESTTMAPTM)