In deze sectie

Deel deze pagina

ITIL ® Trainingen

itil_new_banner

Global Knowledge biedt als grootste onafhankelijke IT-opleider een uitgebreide serie ITIL ®-trainingen, cursussen en opleidingen, van basis ‘awareness’ trainingen tot en met de implementatie opleidingen.

Waar staat ITIL ® voor?

ITIL ® is een afkorting van Information Technology Infrastructure Library en is ontstaan uit een verzameling ‘best practices’ die in het werkveld van de IT-dienstverlening worden aangetroffen.

ITIL ® biedt een systematische aanpak voor het leveren van de gewenste kwaliteit van IT-services. Het geeft een gedetailleerde omschrijving van de (meeste) belangrijke processen in een IT-organisatie en omvat checklijsten voor taken, procedures en verantwoordelijkheden, die elke organisatie als basis kan gebruiken om ITIL ® op maat te maken van de eigen bedrijfsbehoeften. De brede dekking van het ITIL ®-materiaal maakt het tevens mogelijk om er op gezette tijden naar terug te grijpen en er nieuwe verbeterdoelen voor de IT-organisatie uit af te leiden. Hierdoor kan de organisatie groeien en volwassen worden.

nieuw_itil_schema

ITIL ® Certificering

Voor het behalen van bovengenoemde doelstellingen biedt Global Knowledge u een compleet ITIL ® portfolio aan. Global Knowledge biedt de certificeringen voor ITIL ® aan, maar ook cursussen, trainingen en examens om een ITIL ® certificaat te behalen.

Klik hier voor de ITIL ® certificeringen met bijbehorende trainingen


ITIL ® zorgt voor structuur en eenduidigheid in bevoegdheden en verantwoordITIL_schemaelijkheden

Het resultaat van procesimplementatie met behulp van ITIL ® is vergelijkbaar met een ISO 9000-certificering voor bedrijven buiten de ICT-branche, waarbij alle onderdelen van de organisatie zijn beschreven en in een bepaalde hiërarchie qua bevoegdheid en verantwoordelijkheid zijn gerangschikt. Voor IT-servicemanagementorganisaties is een specifieke ISO-standaard ontwikkeld: de ISO/IEC 20000.

Vooral ITIL ® sluit nauw aan bij de eisen die worden gesteld bij de ISO/IEC 20000 certificering. Naast structuur en duidelijkheid in bevoegdheden en verantwoordelijkheden zorgt ITIL ® voor de volgende voordelen binnen uw servicemanagementorganisatie:

De (beoogde) voordelen van ITIL ® zijn:

  • ITIL ® zorgt voor alignement tussen de business en IT
  • ITIL ® zorgt ervoor dat de kwaliteit beter van uw serviceorganisatie wordt gewaarborgd
  • ITIL ® verhoogt de productiviteit
  • ITIL ® brengt de servicegraad naar een hoger niveau
  • ITIL ® zorgt voor kostenbeheersing en reductie
  • ITIL ® zorgt voor een efficiëntere en effectievere informatievoorziening
  • ITIL ® biedt structuur en eenduidigheid (standaardisering) in bevoegdheden en verantwoordelijkheden


Advies nodig?

Wilt u advies over uw ITIL ® cursus, training of opleiding, dan kunt u hierover natuurlijk bellen met onze opleidingsadviseurs (030) 60 89 444 of een e-mail sturen naar info@globalknowledge.nl

Global Knowledge biedt ITIL ® cursussen, trainingen en opleidingen aan in haar eigen cursuslocaties te Nieuwegein, Amsterdam, Drachten, Eindhoven, Groningen, Maastricht, Rotterdam, Zoetermeer en Zwolle. 

Verberg alle resultaten

Trainingsmethode

  • Klassikale training
  • Maatwerk
  • Virtueel en Klassikaal
  • Class Connect
  • e-Learning

ASL

Professional Skills
Onderlinge relaties ITIL ® ASL en BiSL (IAB)
Service Management & ITIL
Applicatiemanagement volgens ASL (Foundation) (ASL)

BiSL

Professional Skills
Onderlinge relaties ITIL ® ASL en BiSL (IAB)
Service Management
Informatiemanagement volgens BISL (Foundation) (BISL)

Business Analysis

Big Data
Masterclass Business Intelligence & Analytics (MBIA)
Business Analysis
Business Analysis voor Projectmanagers (BAPM)
Business Analysis voor Projectmanagers (BAPM)
Business Analysis: Requirements Validation and Testing (GK2655)
Business Analysis: Requirements Validation and Testing (GK2655)
Business Analysis: Essentials (GK2919)
Business Analysis: Requirements Development, Documentation and Management (GK2964)
Masterclass Business Intelligence & Analytics (MBIA)
Masterclass Business Intelligence & Analytics (MBIA)
Functioneel Ontwerp (SNIMFB)
Service Management
IREB Foundation (IREBF)

Contract Management

Business Process
Contractmanagement CATS CM Foundation (SNCMF)
Contractmanagement CATS CM Foundation (SNCMF)
Contract Management CATS CM Practitioner (SNCMP)
Cloud Computing
IT contracten voor Cloud computing en andere Internetdiensten (SLA-CLOUD)
Project Management
Juridische zaken voor Contractmanagers (JZ-CM)
Service Level Agreements voor Contract Managers (SLA-CM)
Service Management
Juridische zaken voor Contractmanagers (JZ-CM)
IT contracten voor Cloud computing en andere Internetdiensten (SLA-CLOUD)
IT contracten voor Cloud computing en andere Internetdiensten (SLA-CLOUD)
Service Level Agreements voor Contract Managers (SLA-CM)

Integrated Service Management

Service Management
ISM Foundation (ISMF)

ISO

Desktop Applications
ISO 27002 Advanced (inclusief examen ISMAS) (ISO27002A)
Professional Skills
ISO 20000 Foundation (inclusief examen) (ISO20000F)
Security
ISO 27002 Advanced (inclusief examen ISMAS) (ISO27002A)
ISO 27002 Foundation (inclusief examen ISFS) (ISO27002F)
Service Management
ISO 20000 Foundation (inclusief examen) (ISO20000F)
ISO 27002 Advanced (inclusief examen ISMAS) (ISO27002A)
ISO 27002 Foundation (inclusief examen ISFS) (ISO27002F)

Kepner Tregoe

Professional Skills
Systematic Troubleshooting, Kepner Tregoe Foundation (KTF)
Service Management
Systematic Troubleshooting, Kepner Tregoe Foundation (KTF)
Systematic Troubleshooting, Kepner Tregoe Foundation (KTF)

Tmap

Software Testing
TMap Suite Test Engineer (TESTTMAP)
TMap Suite Test Engineer (TESTTMAP)
TMap Next Test Manager (TESTTMAPTM)
TMap Next Test Manager (TESTTMAPTM)
Testing
TMap Suite Test Engineer (TESTTMAP)
TMap Next Test Manager (TESTTMAPTM)
Cloud Computing
Cloud Computing Essentials (GK3210)
Professional Skills
ABC of ICT Fundamentals (ABC)
Project Management
Functioneel Beheer 2.0 (SNFPA)
Service Management
APOLLO 13 Simulation Game (APOLLO)
ASL Examination (ASL-EXAM)
ITIL ® Foundation (ILFN)
ITIL ® Service Lifecycle: Continual Service Improvement (ILLCCSI)
ITIL ® Managing Across the Lifecycle (ILLCMA)
ITIL ® Service Lifecycle: Service Design (ILLCS)
ITIL ® Service Lifecycle: Service Operation (ILLCSO)
ITIL ® Service Lifecycle: Service Strategy (ILLCSS)
ITIL ® Service Lifecycle: Service Transition (ILLCST)
ITIL ® Capability: Operational Support and Analysis (ILOSA)
ITIL ® Capability: Planning, Protection and Optimization (ILPPO)
ITIL Practitioner + examen (ILPR)
ITIL ® Capability: Release, Control and Validation (ILRCV)
ITIL ® Capability: Service Offerings and Agreements (ILSOA)
Juridische zaken voor Contractmanagers - verdieping (JZ-CM-P)
Grab@Pizza Simulation game (PIZZA)
Service Management & ITIL
ITIL Foundation E-Learning (E-ILFN)
Software Testing
Certified Agile Tester (incl. examen) (CAT)